Van Cushendun naar Dungiven

23 april 2019 - Dungiven, Verenigd Koninkrijk

Rond acht uur worden we gewekt door Esmée. Een heerlijke tijd om wakker te worden. Omdat we een rustige dag voor de boeg hebben, ontbijten we uitgebreid buiten in het zonnetje. Nog steeds is het fantastisch weer en ook op de ochtenden dus al warm genoeg. In de camper beginnen we onze weg te vinden en heeft alles ook een beetje zijn plek te gekregen. De bedden blijven hard, maar we slapen wel steeds beter. Al moet ik zeggen dat de ladder een opgave blijft.

Vandaag maken we de kustroute van Noord-Ierland af. En gaan we op zoek naar The Dark Hedges, de oprijlaan uit de film the Game of Thrones.

Na amper een uur komen we al aan bij  Ballycastle. Hier slaan we af van de kustroute om bij the Dark Hedges te komen. Vrij snel zien we de borden al en voor we het weten staan we naar een prachtige oprijlaan te kijken. The Dark Hedges is een smal laantje dat wordt overkoepeld door in elkaar gegroeide takken van eeuwenoude beukenbomen. De beukenhaag werd al in de 18e eeuw geplant ter weerszijden van de oprijlaan naar Gracehill House. Nu kun je wandelen naar de Gracehill golf club. Nadat we de oprijlaan hebben bewonderd, rijden we terug naar het noorden om de kustroute af te maken.

We rijden langs the Giant’s Causeway, dit natuurwonder is een van de grootste bezienswaardigheden van Ierland, maar wij besluiten toch om verder te rijden. Deels vanwege de entreeprijs, maar ook om de drukte. En waar zet je dan zo’n camper ‘eventjes’ neer. Via de vele kustplaatsjes rijden we uiteindelijk in Coleraine naar een supermarkt waar we heerlijke broodjes voor de lunch halen. We proberen ondertussen een telefoonnummer te vinden van de komende overnachting, maar dit lukt helaas niet, dan toch maar op de gok. Nog geen half uur later rijden we een erg mooi verzorgde boerencamping op en worden hartelijk ontvangen. Echt die Ieren zijn zo hartelijk! Er is plek genoeg en als we staan komt de eigenaar na een half uurtje poolshoogte nemen. Dit keer geen levensverhaal maar een zeer uitgebreide uitleg over Derry, Londonderry en nog zijn acht andere namen. Heerlijk om naar te luisteren!

Aan het einde van de middag spelen we met de kinderen een potje voetbal. Lars en Esmée tegen ons. Helaas kunnen we Lars niet meer bijhouden met zijn skills, we verliezen met 10-9 en hebben enorme lol gehad! ‘s Avonds eten we in het dorp fish&chips wat de dag weer compleet maakt.

Morgen nog een klein stukje binnenland van Noord-Ierland en dan via Strabana zullen we dit deel van Ierland verlaten. Hier komen we zeker nog eens terug!

1. Karen:
    24 april 2019
    Heel cool Stephanie! Wat een mooie reis! En dan toch thuis de serie maar gaan kijken, want jullie zullen nu vast nieuwsgierig zijn!