Zuid-Oost

3 mei 2019 - Roundwood, Ierland

Dat we gisteren op de camping stonden, waren we niet echt happy met het plekkie. Dat wil niet zeggen dat we niet lekker geslapen hebben, want rustig dat was het zeker. We vertrekken op tijd, want ondanks dat we de Wild Atlantic Way vlak voor Cork achter ons gelaten hebben, willen de kuststreek rond Waterford en Wexford niet overslaan.

In Waterford nemen we de ferry naar Ballyhack. We verbazen ons over het hoogte verschil van het getijde. Dit keer is het ruim 3,5 meter! Vanaf daar pakken we een ‘R-weg’ wat vergelijkbaar is met een ‘N-weg’ bij ons. Toch kunnen deze wegen heel smal zijn en verraderlijke bochten hebben. Regelmatig duiken we dus op de rem en pakken we wel eens bermpje.

In Wexford doen we boodschappen bij de Lidl. En daarna zoeken we een plekje net buiten de stad om de broodjes op te eten. We vinden een plekje met uitzicht op de stad en hier bakken we onze hamburgers voor op brood. De naastgelegen speeltuin wordt door de kids nog even goed gebruikt en na een uurtje rijden we via de kustweg omhoog richting Wicklow.

De route verder is niet zo spectaculair, maar we rijden wel door gezellige stadjes en hebben af en toe een heerlijk uitzicht over de oceaan. Om kwart voor vier rijden we in Roundwood de camping op. We zijn nu midden in de Wicklow Mountains. Hier blijven we twee nachten staan.

Als we rond zessen klaar zijn met keezen, pakken we onze jassen en wandelen we naar het centrum. Daar genieten we van een heerlijke steak, echt ze zijn top hier!

Eenmaal weer terug op de camping is het aantal gasten ruim verdubbeld. We lezen op internet dat ze bankholiday vieren op 6 mei en dat daarom waarschijnlijk veel families er op uit trekken. Gezellig hoor, reuring op de camping.

Tegen half tien liggen de kids eindelijk op bed en doen wij nog een glaasje. Morgen weer een dag, de laatste dag, voordat we zondag weer de camper in moeten leveren en terug vliegen naar huis. Fijne avond!