De laatste dag

4 mei 2019 - Roundwood, Ierland

Dat we gisteravond terug op de camping kwamen, zagen we al dat het redelijk vol stond. Toch hebben we daar in de nacht geen last van gehad, we hebben dan ook heerlijk geslapen. Tegen achten worden we wakker van een enorme hagelbui. Het zou toch lekker weer worden vandaag? Nou ja, we zien wel of we kunnen wandelen, wij draaien ons in ieder geval nog een keertje om. Tegen negenen zitten we allemaal aan het ontbijt en daarna duiken Esmée en ik lekker even onder de douche.

Als we klaar zijn met douchen is het alweer koffietijd. En omdat het de laatste dag is, komt er natuurlijk van alles op tafel. Al hebben we ons best gedaan met alle koek moet ik zeggen, want veel keus is er niet.

Na de koffie richten Marthijs en ik ons op de het schoonmaken van de camper. Marthijs de buitenkant en ik, inderdaad, de binnenkant. Tegen twaalven zijn we klaar en is de camper schoner dan dat we hem kregen. Ook het weer is enorm opgeklaard, dus ondanks wat tegenpruttelen van de kids, gaan we na de lunch even wandelen.

We doen de wandeling rond het grootste meer, het Lower Reservoir, wat in totaal 7,2 km is. Omdat het een vlak pad is, redden de kids dat echt wel en zijn we weer even bezig. De wandeling is mooi, maar lang niet onze mooiste. Er is weinig te zien en er is uiteindelijk maar één bordje waarop wat info staat. Na keurig twee uur wandelen komen we weer aan op de camping. We hebben dan totaal 8,5 km gewandeld en dan mag er best een chippie worden gegeten. Hiervan genieten we heerlijk in het zonnetje, al moet deze er wel zijn, want echt heel warm is het niet.

Aan het einde van de middag spelen we onze laatste spelletjes. Gisteren hebben Lars en Marthijs ons twee keer mega verslagen, dus Esmée en ik gaan de strijd weer aan. Dit keer winnen wij, gelukkig maar, anders wil Esmée nooit meer keezen. 🤣

‘s Avonds gaan we voor de laatste keer uiteten. We nemen dit keer de pubingang en genieten van een heerlijke maaltijd. Tijdens de maaltijd hebben we het met de kinderen nog over Dodenherdenking en kijken we live mee op de televisie op mijn telefoon. Zelfs andere pubgasten zijn stil als the Last Post klinkt. Ik vind het dat het gewoon hoort, waar je ook bent.

Als we de kinderen uiteindelijk om half tien op bed hebben liggen, ruimen wij de rest nog even op en genieten we nog van het laatste biertje en een beetje wijn. Morgen tussen 9 en 11 uur kunnen we de camper inleveren, daarna krijgen we een rit naar het vliegveld. Tegen tweeën (Ierse tijd) vliegen we naar huis. We maken het dus niet laat, want ook morgen wordt het een lange dag.

Fijne avond.

1. Inge:
    5 mei 2019
    Goeie reis weer terug vandaag!!