Bucketlist✔️

28 april 2019 - Doonaha, Ierland

Als we ‘s morgens wakker worden, is het weer niet bepaald lekker. Het waait een beetje, maar de miezer die maakt het koud. We doen dan ook rustig aan en rond tien uur rijden we richting de Cliffs of Moher.

In Salthill pakken we de route weer op. Daardoor rijden we door het centrum van Galway wat net een doolhof is. Doordat het zo ontzettend goed opletten is, missen we een rood stoplicht. Gelukkig gaat alles goed en komen we ongeschonden de stad uit.

De route is eerst wat rommelig qua omgeving. Veel industrie en weinig bijzondere uitzichten. Ineens doemt er uit het niet een kasteel op. Het ligt in de baai van Kinvarra. Dan verandert ook de omgeving weer. We rijden National Park The Burren in. In deze omgeving zijn grotten te vinden en eeuwenoude grafheuvels. Wij nemen de kustzijde en zien enorme stenen plateau’s voor ons verschijnen. Wat is dit bijzonder om over heen te wandelen.

Eenmaal weer onderweg zien we de borden voor de kliffen al aan de kant van de weg staan. Een klein kwartiertje later rijden we het parkeerterrein op. We waren  gewaarschuwd dat het druk zou kunnen zijn, dat is het ook. Er staan een tiental bussen en het parkeerterrein is ook zo goed als vol. Maar dit is het wel zeker waard geweest. Wat zijn deze kliffen gaaf! Het pad wat er langs loopt is niet breed en afgezet door middel van een stenen wand. Toch zijn er legio mensen die aan de andere kant van de wand lopen voor de mooiste plaatjes. Echt sommige halen kapriolen uit, het is gewoon angstig om naar te kijken. Als we op het noordelijkste puntje komen, zien we ze eindelijk vliegen. We hebben de papegaaiduikers gezien! Zo gaaf! Het is ons in Noorwegen, Denemarken en Schotland niet gelukt, maar hier zien we ze eindelijk. Het vinkje kan op de bucketlist gezet worden.

Na ruim een uur lopen we richting de camper waar we een broodje eten en als deze op is rijden we richting de camping. Op een vrij afgelegen plek in Doonaha is een caravanpark waar drie plekjes zijn. Om ongeveer half vier zetten we de camper neer en genieten de kinderen van het spelen in de baai. Ze komen met prachtige schelpen terug en zichtbaar zijn ze blij dat we niet te lang in de auto meer hoefden te zitten. En wij, wij genieten van een biertje en een wijntje en het uitzicht op de baai.

Er is hier verders niet te beleven en als tijdens het eten de eigenaar komt om het geld te innen, betalen we euh doe maar 25 euro. Hij geeft nog wat info over de omgeving en weg is hij. Inmiddels is er ook een andere camper gekomen, we zijn dus niet alleen op de camping.

‘s Avonds spelen we nog een spelletje keezen wat dit keer gewonnen wordt door Thijs en Esmée. Morgen gaan we naar de beroemde Ring of Kerry.

Fijne avond!

1. Maaike Zut:
    28 april 2019
    Wat een mooie verhalen en foto's! Erg leuk om zo mee te lezen.
    Van harte alsnog met de twee jarigen in de vakantie en geniet nog verder de komende week!