Op naar Noord-Ierland

21 april 2019 - Larne, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen al om half zeven worden we gewekt door Esmée. Toch last van het tijdsverschil? Ze wil de IPads en moet plassen. Kwart over zeven besluiten we er maar uit te gaan, Marthijs dan, ik blijf nog even een kwartiertje liggen.

Als de koffie klaar is, kom ik ook naar beneden. Een hele onderneming met zo’n eng trappetje. We eten in de camper ons ontbijt en vertellen de kids dat we eerst gaan wandelen. Op de heuvels zijn graftombes van circa 5000 jaar oud te vinden. Deze werden gebruikt voor ceremonies en begrafenissen. Ze zijn uit het Neolithicum tijdperk. De wandeling is een kleine 20 minuten naar boven en vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over de vallei. Tenminste als het niet mistig is 😆. Het is dat we wisten dat we de paaltjes moesten volgen, anders hadden we het nooit gevonden.

Om kwart voor tien rijden we de camping af. Doel is om net boven Belfast een safe nights site in Whitehead te halen, op ongeveer 185km. We rijden via Kells naar het noorden. In Dundalk, de hoofdstad van het graafschap Louth, zien we een grote supermarkt. We willen graag de uitrusting van de camper uitbreiden, dus besluiten hier een kop koffie te halen en boodschappen te doen.

Eigenwijs als we zijn, volgen we onze route verder richting Whitehead. We rijden via Portadown en Lurgan naar Louch Neagh. Een enorm meer links van Belfast. Daar vinden we een plek om te lunchen. Uit het windje kan de jas uit en genieten we van een prachtige omgeving.

Eenmaal weer onderweg bedenken we dat het voor de kids leuker is om op een camping te staan. We rijden naar Carrickfergus. Als we voor het hek staan, krijgen we te horen dat de camping vol is. Toch maar naar Whitehead. We krijgen geen contact, dus proberen een camping in Larne. Daar kunnen we terecht, fijn! Het is nog 17 mile, een klein half uur, maar de tocht er naar toe is prachtig. Via heerlijke vergezichten en prachtige heuvels rijden we ineens op de Causeway Coastal route. Deze route brengt je langs de prachtigste plekjes aan de oostkust van Noord-Ierland. Daar is tot nu toe nog niks van gelogen! We worden wederom erg hartelijk ontvangen door een Ier met zeer weinig tanden, wat hem nog slechter doet verstaan dan dat ze al zijn met het Iers accent.

Tijd voor een glaasje, een chippie en in de ruststand. De kids vermaken zich prima in de naastgelegen speeltuin, terwijl ik kook in de camper. Inmiddels liggen de kids op bed en kunnen wij ons voorbereiden op de dag van morgen. We gaan het Gobbinpath lopen en hopen nu eindelijk eens de papegaaiduiker te zien. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jarno Kunkeler:
    22 april 2019
    💪👋
  2. Marion:
    22 april 2019
    Dat hoopten wij ook
    Nu is het wel broed seizoen, dus wie weet😉